Followers

Saturday, January 8, 2011

** New Page **

" Happy New Year!"
"Selamat Tahun Baharu!"
whoaaaaa.....udah tahun baharu rupanya..walaupun agak terlambat untuk wish tapi kira ok2 lah kn...lebih 8 hari aja gitu...
Di tahun baharu ini, harap semua semakin bersemangat untuk buat yang terbaik dalam hidup kamu, buangkan cerita lama..jadikan kisah lama sebagai memorial yang akan ter'save' dalam arked kenangan kamu..dan bina kenangan yang baru...(sooo sweet kn!)
http://matcuoi.com
Tahun baharu ni...tiada azam baharu buat aku..semua sama..azam yang sama macam tahun2 yang lepas gak...ape dia??..heheheeeee..secret is better guys..
but!
Semangat untuk meneruskan hidup itu yang lebih penting untuk diperbaharui..betul x?
http://matcuoi.com


**2011**

Seiring dengan tahun yang baharu, aku pun telah ke dunia baharuku...maka, sekarang aku bukan lagi di dunia lama, aku sekarang udah mula melangkah setapak kedepan (setapak je kot...) ke dalam dunia itu...so i'm in a new world right now..(^_______________^)
Maka, untuk tahun ini..aku nak sharing sesuatu yang aku dapat hasil penelitian aku terhadap makhluk2 yang berada dalam dunia baharuku ini..sesuatu yang agak menarik..(errmmm...boleh la)..tapi agak menarik untuk dihayati...

...the beginning...

Bosan!!!!!!!!!!!!!!
 Pernah dengar perkataan ini???
Aku memang selalu bosan..termasuklah kalau masa tido pun aku boleh bosan...sedangkan tido itu perlu ("wajib") tapi bosan tak kalau buat kerja yang sama hari2??...Cuma...masa makan jer aku tak pernah bosan (kalau bosan kebuluq la aku)...

Kebosanan
...acapkali aku dengar istilah ini..dari mulut seorang ceo syarikat  hinggalah ke makcik2 tukang sapu koridor syarikat tersebut..pastinya tak lepas dari perkataan begini..
(teliti x aku buat penyelidikan??..heh!)
http://matcuoi.com

Kenapa kita bosan?..
Susah nak jawap..setiap orang punya sebab tersendiri dan pastinya lebih bijak dari alasan aku bila  kebosanan
Bosan adalah perasaan jemu terhadap sesuatu perkara, kesan dari kurangnya minat terhadap perkara tersebut...
Jadi..macam mana ye nak hilangkan rasa bosan?..

Pernah dengar x ayat nie?
innamal ‘amalu binniat”......segala perbuatan didasari dengan niat...

So...sebagai hadiah tahun baharu..moh yop and yong..kita travel balik kedalam hati kita..apa niat kita dalam kehidupan kita...life is wonderful, so enjoy it!
Adakalanya kita rasa senang hati untuk buat sesuatu itu..contohnya, aku..suka baca blog..biarpun setiap hari..tak pernah bosan..korang bosan tak baca blog?..kalau bosan berhenti membaca sekarang!!..(heheee..just kiding)
...aku rasa senang hati kerna niat..niat untuk mendapat lebih info dari blog korang..ape2 info pun..so aku tak bosan...
Jadi..pendek kata niat adalah tujuan dalam setiap perbuatan...jika ikhlas dengan perkara tersebut, maka kita akan meletakkan target dan dari situ timbulnya usaha...dan..tak ade la bosan...

Simple kn????!!
So..dont bosan2 yea...hav fun!
http://matcuoi.com




 

No comments:

Post a Comment

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...