Followers

Monday, February 14, 2011

~ diari seorang CikGy (2)~

" cikgu2..kenapa masuk kelas arini?..sekarang bukan subjek Sejarah la cikgu.."
" Sy tau...kenapa?tak boleh ke sy masuk?"
"boleh cikgu..tapi...ermmm...cikgu ganti cikgu Sains yea???"
"ya"
"cikgu Sains tak datang la yea"
"ya"
sorak ramai2.."hooorayyyy!!!! cikgu ini yang ganti!!!"
"eeekkk!"..dengan penuh kebingungan...

cerita hari ini..
aku mendapat tugas untuk me'relief' kelas 4 Ikhtisas...
sebut saja kelas itu, aku dah terbayangkan..wajah2 kedegilan..yang tak dengar arahan..yang suka menjawab..yang tak suka belajar..yang tak suka aku..dan banyak lagi yang tak payah la senaraikan...
tapi....
satu tanda tanya hari ini..mereka suka aku masuk...kenapa???
mungkin ada sesuatu yang tak kena disini...aku perlu siasat..(sambil garu2 dagu..)
ketika menggantikan guru yang tak hadir di kelas itu...suasana dalam keadaan terkawal..
mereka agak baik buat masa ni..(harap2 bukan lakonan semata)..

dan lagi satu....

salam maulidur rasul buat semua pembaca...(^____^)


maulidur rasul...
buatkan aku teringat zaman sekolah dolu2..
bila tiba maulidur rasul...pasti akan ada perarakan..ceramah dan nasyid...
dan perkara itu masih dilakukan sehingga hari ini...
tak lupa jugak...rancangan TV..pasti semuanya berkisahkan keagamaan..
best jugak!heheee...
dan lagi satu..tema maulidur rasul tahun nie..ada sesiapa tahu??..(sile angkat tangan)
setiap tahun pasti akan ada lain2 tema..dan kalau waktu sekolah dulu..mesti kena hafal...
dan sekarang??heheee..
untuk diri aku yang serba kekurangan ni...dari mula aku kenal siapa itu Rasulullah s.a.w sehingga sekarang..
hanya satu tema yang aku pegang.."My Idol"
dan tema nie aku pegang setiap hari..(walaupun adakalanya aku terleka T_T)
tapi..doakan agar aku tetap teguh menongkah arus hidup ini yea..(^_____^)b

No comments:

Post a Comment

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...