Followers

Saturday, November 27, 2010

~ Shut Up! ~

sume orang kata aku pendiam..
kawan kata aku pendiam..
roomate aku kata aku pendiam..
kakak bilik sebelah pun kata aku pendiam...
aku memang pendiam...(tapi bukan bisu ekk!)

last2 aku cari la entry yang pasal pendiam..then aku terjumpa forum bincang tentang pendiam...
selalunya orang pendiam is orang yang suka berfikir...kurang bercakap...
mereka juga lebih gemar mengekspresikan perasaan mereka melalui tulisan...
orang pendiam ini juga lebih cenderung mendengar masalah orang lain...(lebih kurang mcm kaunselor la..)
http://matcuoi.com
tapi yang xbest nye..orang pendiam ni sering diketepikan sebab suke diam..(mcm aku..)
  http://matcuoi.com


but...
the best thing tentang orang pendiam ini is..


*Barangsiapa yang banyak perkataannya, nescaya banyaklah
silapnya.Barangsiapa yang banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya.
dan barangsiapa yang banyak dosanya, nescaya neraka lebih utama
baginya". ( RW ABU NAIM )

*Barangsiapa yang beriman kepada Alah dan Hari Akhirat, maka
hendaklah ia berkata yang baik atau diam". ( RW BUKHARI & MUSLIM )

*Barangsiapa diam maka ia terlepas dr bahaya".( RW AT-TARMIZI )

..banyak hadis yg cakap pasal Diam kn??~ "jd xperlu lah risau tentang Diam ni.. Sifat Diam ni adalah anugerah dri Ilahi. Bukan semua org ada kelebihan ni."


BANYAK DIAM TIDAK SEMESTINYA BODOH,BANYAK CAKAP
TIDAK SEMESTINYA CERDIK, kerana KECERDIKAN ITU BUAH
FIKIRAN, org CERDIK yang PENDIAM LEBIH BAIK DR org BODOH
yang BANYAK CAKAP.(kata2 Hukama')

As conclusion~ Manusia tidak akan dapat mengalahkan syaitan kecuali dengan diam.
Jalan yang terbaik ialah diam kalau kita tidak dapat bercakap kearah
perkara2 yang baik. Bicara yang baik adalah lambang hati yang baik dan
bersih yang bergantung kepada kekuatan iman pada diri manusia.


so...sekarang bergumbira la orang2 yang digelar pendiam...(termasuk aku..)
http://matcuoi.com
yeeeehah!
moral of the story is...shut up!

2 comments:

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...