Followers

Tuesday, March 29, 2011

~ diary seorang CikGy 4 ~

selamat pagi cikgu!..(sila buat gaya seperti cerita 'upin ipin')
heheheee...
mulakan hari ini dengan senyum dan salam..
sudah lama bebeno tak merepek tentang mereka2 ini..sapa??
siapa lagi...adik-adk muridku la..
adik??..(adik kot!)
memandangkan aku sering menge'post' entry2 yang agak bermain dengan emosi dan fantasi..
sehingga aku lupa tentang diariku yng semakin berhabuk dan semakin burok dimakan anai2 ini...
haaaish!!...

cerita pertama..

aku: saya ada berita gembira untuk kamu semua..
mereka: apa dia cikgu...
aku: selepas ini saya takkan marah kamu lagi..saya takkan gelakkan kamu lagi dan
saya takkan buli kamu lagi...
mereka: erm!!.(terpinga2)
aku: mulai hari ini saya tak mengajar di kelas kamu lagi...
mereka: apa??..(muka terkezut..)
aku: yeaa...
mereka: ala...cikguuuuuu.....jangan la pegiii....kami nak cikgu jugakkk...kami taknak cikgu lainnn..
tolong jangan pegi cikguuuuu.....
aku: ...ermmm (senyum)
*alah..berlakon je tu...

begitulah kisah pertama..
.aku tak lagi bersama mereka2 3 Gigih..walaupun agak sedih namun, life must go on!!..ceeewah!..
macam tak jumpa langsung jerr mereka2 nih...
dan aku..
aku  biasa jerr...sedih sekejap..tapi bila masuk kelas baharu..
whoooaaaa!!!!
best juga kelas baharu ni..semua 'happening' belaka...
tapi jangan terlalu excited....
yeaaahhhh!!....semangat2!!

cerita kedua...

cerita ini agak lapok untuk digembar-gemburkan...
namun aku masih nakbercerita sebab ini diari aku...hahaha..
dua minggu aku bersama cikgu cikgy lain ditugaskan untuk menjaga mreka2 yang sedang menghadapi ujian penilaian 1...

aku...
diminta menjaga kelas 5K1...
kia bermula bila ku melangkah kaki masuk kelas itu...
memandangkan itulah kali pertama aku menjengah ke kelas itu..
maka setiap cerita dari rakan-rakan ku berkenaan kelas ini berlegar2 di ruang kepalaku...
(bayangkan..berlegar2)
masuk sahaja....

mereka: selamat sejahtera cikgu
aku: selamat sejahtera..duduk...
mereka: nak duduk kat mana cikgu..
aku: atas kerusi laaa..takkan bawah kerusi koowt! sila letak beg2 anda diluar..
mereka: baik cikgu...
*******
aku: baiklah...boleh mula sekarang!
mereka: tak nak!
aku: erm!..(muka pelik..) suka hatilah..

tiba-tiba...
jeng3x....

budak: cikgu duk mana?
aku: siapkan soalan..baru saya jawab..
budak: baik!..(buat dengan gigih bro!)
siap!
aku:...haaaaish!
budak: ok..cikgu duk mana?
aku: jangan bising...(selamba jerr)
budak: ala...cikgu, tak baik mungkir janji...
aku: .....(buat tak dengar)

sambil berjalan2 memerhati mreka..mata dan otakku tiba2 tercari2 seorang budak yang agak famous di sekolah itu...(betul!)
dia memang terkenal...terkenal dengan kenakalannya...ponteng sekolah, bergaduh, tak siap kerja rumah..(sebab kerja rumah bukan kerja sekolah..heh!) dan macam2 lagi...(macam2 ada)
dan tiba2...(banyaknya tiba2..heheee)

budak itu: cikgu..bacalah nama saya..
aku: ....nama.****** bin ****
haaaah!!.....ini ke budak tu??(bisik dalam hati)
budak itu: saya la orangnye cikgu....(tersenyum bangga)
aku: eh!..(macam mana dia tau aku cari die ekk!)
budak itu:  ....(senyum)
aku: ....(berlalu sambil buat muka pelik)

maka, seharian aku lalui dengan kepelikan..macam manalah budak ni buleh tau aku tercari2 kn dia...haaaaish!

pelik bukan??!!
tapi..tiada yang pelik..
mungkin dia dapat mengagak apa yang aku fikirkan..
mungkin...
dia ada chemistry yang sama dengan aku...
ooooooooohhhhh!!!!...tiiiidaaaaakkkk!!!!
(sambil garu2 hidung...)

heh!
cukup dua cerita...
sebab??
aku masih disekolah...sambil tunggu masa untuk berlepas ke kelas..aku merapu di lappy kawan..(pinjam yea kawan! ^_^ v)
maka..kepada cikgy2 diluar...selamat berjuang semua!!

dan aku...
cikgy...udah cukop!!!!!...
masa udah tamat!!...

adious.....(@_@)

No comments:

Post a Comment

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...