Followers

Friday, March 25, 2011

** mencari yang hebat **

bila agaknya kamu terasa diri kamu hebat???

adakah....

bila kamu berjaya mengorat aweks2 cun dekat shopping compleks biarpun kamu dibalas dengan kata sialan...
atau

bila kamu berjaya menjawab soalan silang kata dalam harian Metro tahun lepas dan kamu berkata pada diri kamu..
"wahhh!!! i'm a genuise!"
atau

bila kamu mampu membooktikan bahawa kamu bukanlah manusia hipokrit dan mampu kentut sekuat hati di kedai makan dengan bangganya ....(agak tragik)
atau

bila kamu melangkah anggun dengan memperagakan gaun makan malam ala2 model walaupun sekadar makan di kedai mamak tepi jalan...
atau

bila kamu menyedari banyak mata memandang ke arah kamu sedangkan pada waktu itu kamu sekadar memakai jeans dan baru keluar dari tandas..(apalah yang dipandang agak2 nyee..auuuww!)
atau

bila kamu dapat menyanyikan lagu 1 Malaysia penuh semangat di khalayak ramai yang sedang menonton cerita Khurafat dalam panggung wayang...
atau

atau

atau

*****.....(berfikir)

buntu!

aku mungkin tak perlu buat perkara2 diatas untuk berasa hebat..sebab aku bukan manusia hebat. aku makhluk biasa yang sering
terselindung,
berlindung,
diselindung,
menyelindung dan
main selindung2..(ada ke?)
disebalik kehebatan orang lain. kerna aku akan terasa hebat bila aku berjaya meng'hebat'kan orang lain...(maaf kalau bahasa aku agak pelix) termasuk KAMU!


(*berselindung disebalik 'hitam')

untuk menjadi hebat manusia sanggup buat apa2 saja..asalkan dirinya dipandang hebat. sebagai contoh, pakcik yang membawa lori sampah akan terasa hebat bila dia mampu mengangkut sampah yang banyak dalam masa yang singkat..(hebat bukan?!!)

err.."sampah!"
(tak berkaitan dengan post yang lalu..harap maklum)

maka, jangan persalahkan diri sendiri bila diri tak terasa hebat sampai sanggup terjun katil sebab kehebatan itu memang ada dalam diri..cuma perlu dicari..(aku pun!)
dan orang2 diluar..pastikan kamu tidak mencari kehebatan semata dalam diri orang lain sebab..
"kamu ingat kamu tu hebat sangat ker??!!"grrr...

bak kata iklan Loreal'.."kerna dirimu begitu berharga"....(kenapa?.tak percaya ke?)..heh!

(*melompat dengan rasa HEBAT!..yeeeehaaah!!!)



nota gusi:
i. hari minggu yang mengasyikkan..
ii. buat mereka2 3Gigih.."selamat jalan romeo,bukan niatku curang padamu"
iii. mencari sesuatu yang baru..baju baru..rambut baru..gigi baru..(eh!..perlu ke??)
iv. jalani hidup kusam dengan rasa ceria..=_="

4 comments:

  1. ada yg lagi hebat... iaitu Allah swt..
    hehehe :)

    nota gusi awak tuu..ingat tips saya wakaka

    ReplyDelete
  2. sgt betul...Sang Pencipta adalah yang terhebat tiada bandingan..(^__^)
    tips!!..sedang bergentayang dlm neuron2 otak sy =P

    ReplyDelete
  3. hebat kalau dapat duit i nak ekekekeke

    ReplyDelete
  4. bertambah hebat bila u blanje i skali..whooaaah!=P

    ReplyDelete

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...