Followers

Friday, October 28, 2011

~ titik...titik..titik...~

sedang digores...tergores
sedang diguris...terguris
sedang diluka...terluka
sedang dibunuh....terbunuh

serik dengar kisah yang sama..
serik lihat aksi serupa..
serik menutur ayat tak bermakna...

tapi...

kisah itu yang aku dengar..
aksi itu yang aku lihat
ayat itu yang aku tuturkan...

bungkam

tiba2 mahu menjadi si bisu...
tiba2 mahu jadi si pekak...
tiba2 mahu jadi si hati batu...
tiba2 mahu jadi si pendendam...
tiba2 mahu jadi si pembunuh...

malah...mahu ku tukar menjadi si keji..supaya lebih mudah aku paku erti benci
malah...mahu ku tukar menjadi si gila..supaya lebih mudah aku kunyah erti setia

namun masih punya bayang2 suci yang menghalang..masih punya kuasa sakti yang memegang...

harap masih terus bertahan..walaupun jantung semakin mengecut, hati semakin berkedut dan badan semakin menyurut...



No comments:

Post a Comment

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...