Followers

Friday, October 22, 2010

~jAnJi aKu~


Janji aku..
Pada bulan yang mengambang..
Pada matahari yang bersinar...
Pada bintang yang berkelipan..
Aku akan berdiri..berdiri menongkah langit..
Berdiri bertongkatkan bumi..
Berdiri menyandar di angin..
Berdiri dan terus berdiri...
Janji aku...
Pada ibu yang semakin lesu...
Pada ayah yang tidak disampingku...
Pada teman yang sering berlalu..
Pada dia yang belum kuketemu...
Aku akan tetap menongkah langit..
Bertongkatkan bumi..
Menyandar di angin..
Namun..
Janji aku..
Pada tuhan yang lebih tahu..
Pada suratan yang telah ditentu..
Pada hati yang semakin xjemu..
Apakah aku tetap akan terus menongkah langit..
Apakah aku tetap bertongkatkan bumi..
Apakah aku tetap akan bersandar pada angin...
Sedang hari semakin laju berputar...
Tanpa memandang padaku..
Tanpa memandang pada janji aku...       

No comments:

Post a Comment

Kata Saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...